Tuin Tips
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
Cartes Pokémon : la prochaine extension ...
Voir le deal

Aller en bas
avatar
Sophia
Messages : 5
Date d'inscription : 19/09/2023

Tips voor het kiezen van kruiden en bloemen voor je droogboeketten Empty Tips voor het kiezen van kruiden en bloemen voor je droogboeketten

Mer 4 Oct 2023 - 10:45
Hallo allemaal,

Ik ben erg gepassioneerd door interieurdesign en ik zou graag willen beginnen met het maken van mijn eigen boeketten met gedroogde bloemen om mijn huis een natuurlijk tintje te geven.

Ik heb er echter geen idee van welke bloemen en kruiden ik moet kiezen om een mooi resultaat te krijgen. Kan iemand mij advies geven over welke soorten ik het beste kan kweken en hoe ik ze het beste kan drogen?

Ik zou jullie hulp erg op prijs stellen. Very Happy
avatar
Gerald
Messages : 3
Date d'inscription : 19/09/2023

Tips voor het kiezen van kruiden en bloemen voor je droogboeketten Empty Re: Tips voor het kiezen van kruiden en bloemen voor je droogboeketten

Mer 4 Oct 2023 - 10:48
Wat een tof idee! Very Happy

Echt tof dat ge uw eigen boeketten met gedroogde bloemen wilt samenstellen om uw huis te versieren. Het is een prachtige manier om uw huis een natuurlijke, langdurige toets te geven. Hier zijn enkele algemene tips om u te helpen de juiste bloemen en kruiden te kiezen:

• Bloemen kiezen: kies voor bloemen met een kleine kelk en stevige bloemblaadjes, want die behouden hun vorm beter wanneer ze gedroogd zijn. Populaire voorbeelden zijn lavendel, rozen, amarant, goudstrobloem, saffloer en korenbloem.
• Plukken: Pluk uw bloemen 's morgens voordat ze gans open zijn. Zo kunt ge hun schoonheid het beste bewaren.
• Voorbereiding: Als ge de bloemen afsnijdt, voorzie dan ongeveer 10 tot 15 cm steel en verwijder voorzichtig het loof. Verzamel vervolgens 8 tot 10 stelen tot een bundel.
• Drogen: Hang de bundels ondersteboven op een donkere, droge, goed geventileerde plek. Op die manier verwelken de bloemen niet. Wacht zeker 2 tot 3 weken tot ze volledig gedroogd zijn.

Wat kruiden betreft, hangt het echt af van uw voorkeur. Ze kunnen een speciaal kleurtje geven aan uw boeketten en zelfs uw huishoudproducten of bad geuren. Experimenteer zeker eens met kruiden gelijk munt, salie, lavendel en citroenverbena.

Ik hoop dat deze tips u op weg helpen met uw boeketproject!
Revenir en haut
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum